آرشیو آذر ماه 1402

روزمرگی و معرفی محصول

لیست لوازم بهداشتی مورد نیاز نوزاد

۷ بازديد
مراقبت از نوزاد تازه متولد شده مسئله‌ا­ی بسیار مهم و حساس است. یکی از نیاز های اساسی نوزادها استفاده از لوازم بهداشتی مناسب است، به همین خاطر انتخاب بهترین مارک لوازم بهداشتی نوزاد می‌تواند برای والدین تازه‌کار چالش‌برانگیز باشد، با این حال جای نگرانی نیست، چرا که محصولات گوناگون زیادی وجود دارند که به مادران کمک می‌­کنند، تمام نیازهای کودک خود را به خوبی مدیریت و رفع کنند. از آنجا که بهداشت نقش مهمی در رشد کلی کودک دارد، برای اطمینان از این که نوزاد شما از عفونت ها و بیماری ها محافظت شود به شما پیشنهاد می کنیم روی برخی موارد لوازم بهداشتی نوزاد تمرکز کنید. اگر دنبال لیستی از لوازم بهداشتی نوزاد می‌گردید، جای درستی آمده‌اید.

لوازم بهداشتی نوزاد به دسته‌بندی‌های مختلف تقسیم می‌شوند، هر یک از این دسته‌ها ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند. در زیر به برخی از اصلی‌ترین دسته‌بندی‌های لوازم بهداشتی نوزاد اشاره می‌کنیم:

  • پوشک‌ها و لوازم تعویض: این دسته شامل پوشک‌های یکبار مصرف، پوشک‌های قابل شستشو، پوشک شرتی و... است. علاوه بر پوشک‌ها، وسایل تعویض مانند زیرانداز، دستمال‌های تنظیف و کرم‌های تعویض پوشک نیز به این دسته تعلق دارند
  • محصولات حمام نوزاد: این دسته شامل شامپو‌ها، صابون‌ها، روغن‌های مرطوب‌کننده، لوسیون‌ها و کرم‌های حمام نوزاد است. این محصولات برای شستن و تمیز کردن پوست نازک و حساس نوزاد در زمان حمام مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • محصولات مراقبت از پوست: شامل پودرها، کرم های ضد سوختگی و محصولات دیگری است که برای مراقبت از پوست حساس نوزادان استفاده می‌شوند. این محصولات باید برای پوست حساس نوزادان طراحی شده‌ باشند تا موجب تحریک و التهاب پوست نشوند.
  • لوازم شستشوی دست‌ها: شامل مایع‌ها و صابون‌های ضدعفونی‌کننده مخصوص دست‌های نوزادان و البته دست‌های والدین است.
  • لوازم شست و شو لباس نوزاد: شوینده لباس نوزاد باید با دقت و توجه به نیازهای پوست حساس آن‌ها طراحی شده باشد. پوست نوزادان بسیار حساس و آسیب‌پذیر است، بنابراین استفاده از شوینده‌های مناسب و غیرحساسیت‌زا بسیار مهم است، در واقع انتخاب شوینده‌ای با فرمولاسیون ملایم و نرم می‌تواند به حفظ طبیعت و نرمی پوست نوزاد کمک کند. این محصولات نباید حاوی مواد شیمیایی تند یا مواد نگهدارنده زیاد باشند.
  • وسایل بهداشتی شخصی نوزاد: وسایل بهداشتی شخصی نوزاد شامل ناخن گیر و سوهان، پستانک، شیشه شیر، قیچی، دندان گیر، شانه و برس و... است که باید به صورت شخصی و استریل شده مورد استفاده قرار بگیرد.

برای اطمینان از این که نوزاد از عفونت ها و بیماری ها محافظت شود، باید با رعایت نکات برای حفظ بهداشت کودک و خرید تمام وسایل بهداشتی مخصوص نوزاد از بهترین برندها، سلامتی و آسایش نوزاد خود را تضمین کنید. اگر به تازگی مادر شده‌­اید، یا منتظر عضو کوچک خانواده­‌ی خود هستید، این لوازم را بشناسید و در صورت لزوم از همه­‌ی آن‌ها به موقع و درست استفاده کنید. ما برای شما مادران و پدران عزیز لیستی از لوازم بهداشتی مخصوص نوزاد و بهترین محصولات ارائه شده در بازار را ارائه کرده ایم تا بتوانید با آگاهی بیشتر این وسایل را بشناسید و خریداری کنید. برای خرید این محصولات میتوانید از کد تخفیف شاواز موجود در تخفیف هات استفاده کنید.

شیشه شیر

شیشه‌های شیر نوزاد عمدتا از جنس شیشه، پلاستیک یا سیلیکون ساخته می‌شوند. شیشه‌های شیر نوزاد از مختلف مارک‌ها و با طرح‌ها و اشکال متنوعی قابل تهیه هستند. انتخاب مارکی که با کیفیت و ایمنی مطلوبی همراه باشد مهم است. بهترین شیشه شیرهای موجود شامل:

سر شیشه

سر شیشه نیز از جنس لاتکس یا سیلیکون ساخته می‌شود و برای اتصال به بطری شیر و تغذیه نوزاد استفاده می‌شود که باید از مواد اولیه مرغوب، مقاوم به حرارت و ضد حساسیت باشد. بهترین سر شیشه های موجود شامل:

شیشه شوی

شستشوی صحیح بطری شیشه نوزاد بهداشت و سلامتی نوزاد را تضمین می‌کند. بطری‌های آلوده به باکتری و عفونت می‌توانند عامل انتقال بیماری‌ها به نوزاد شوند. بهترین شیشه شوی های موجود شامل:

پستانک کودک

با توجه به نیاز و وضعیت نوزاد، انتخاب پستانک مناسب با جنس و اندازه‌ای که نوزاد شما راحتی و رضایت دارد، اهمیت دارد. این محصول باید از بهترین مواد تولید شده باشد تا سلامت نوزاد شمارا به خطر نیندازد. از بهترین محصولات موجود در بازار شامل:

دندان‌گیر کودک

 دندان‌گیر کودک یک ابزار کاربردی است که برای کمک به کودکان هنگام رشد دندان‌های شیری و دندان‌های دائمی به کار می‌رود. برخی از بهترین دندان گیر های عرضه شده شامل:

ناخن گیر

ناخن‌های نوزادان به دلیل رشد سریع و عدم توانایی نوزاد در کنترل حرکات دست‌ها، ممکن است تیز و بریده شده باشند که می‌تواند به نوزاد و دیگران آسیب برساند. با استفاده از ناخن‌گیر، می‌توانید ناخن‌های نوزاد را به‌صورت ایمن کوتاه کنید تا از ایجاد آسیب و خطرات احتمالی جلوگیری کنید.


منبع:

https://www.maninimarket.ir/blog/39-%D9%81%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%AA-%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF